Varning för att satsa i värdepapper i Sharespine

Sharespine går ut agressivt för att locka köpare till sina aktier. Vårt uppriktiga aktietips är att bums avyttra varenda Sharespine samt på inga villkor köpa.
Det är helt enkelt för riksfyllt, företaget har en image utåt som inte motsvaras av substansen.

Kompetensen är låg, Sharespine är snarare inriktad på att tillhandahålla aktier än att tjäna pengar. Supporten till kunder har låg kvalitet.

Vi har intervjuat före detta kunder till Sharespine och här är Två typiska exempel.

Sharespine Exempel 1:

Ett ehandelsföretag hade Sharepine integration emellan Magento och Fortnox redovisning. Beställningar skulle transporteras från Magento till Fortnox.
Ett typfall gällande vad Sharespine sysslar med – integrationer. Det fanns noll konkurrans, Sharespine hade monopol.

När systemet installerades fick bolaget leasa en kraftfull dedikerad server på grund av Sharespines system var ej speciellt smart byggt utan belastade servern agressivt. I realiteten ökade detta kostnaden med 2500 kr per månad.

Systemet fungerade bara tidvis. Det blev tvärstopp i överföringarna, då man startde på morgonen fanns inga beställningar att packa.

Då började de verkliga problemen. Sharespines support var ytterst obenägen att hjälpa till.

Man började med att strunta i att svara när bolaget ville erhålla hjälp. När svaren så småningom kom så var det “alla andras mankemang”. Det var fel i Magento alternativt Fortnox eller Internet. Bortförklaringar och ingen support.

Emellertid var Sharespines klient datakunning och avslöjade detta tämligen lätt. Stod på sej att erhålla hjälp. Resultatet av det här var då ofta att Sharespine slutade svara.

Timmarna gick, deras kund med 10 medarbetare hade ingenting att packa då inga order kom fram. 10 individer med full lön i väntan. Tusentals kronor per timma.

Tiol sist blev man så bedrövad att man ringde samt mejlade och använde alla kontaktvägar till att nå Sharespine. Till sist kom någon fram och då gick Sharespine in i sitt system och rättade felet.

Ofta rättades felet, allt började funka och senare påstod Sharespine att man tittat, inte gjort något och alltsammans fungerade…

Som regel vart det fel nära nog varje dag, bolaget letade förtvivlat efter konkurrent till Sharespine. Fanns ingen.

Till sist gav Sharespines kund helt enkelt upp hoppet, byggde ett eget system och sparkade ut Sharespine.

Detta kostade en del men efter 2 år var det betalt enbart med att slippa Sharespines dyra avgifter.
I Realiteten var det antagligen betalt på 1 månad eftersom Sharespines kund alltid kunde börja jobba bums på morgonen.

Uti detta exempel ser vi både bristen på kompetens, systemet fungerade inte. Efteråt syns Sharespines syn gällande support, man vill ej jobba eller har så många att assistera samtidigt att man inte kan.

Sharespine Exempel 2 är från slutet juni 2020.

Ett företag ville sälja på CDON Marketplace och nappade på CDON:erbjudande på fri Sharespine integration till Magento. Kontaktade Sharespine.
Erbjudandet visade sej värdelöst, det gick icke att koppla in för en del delar saknades.

Bolaget lät sig då övertalas att betala 1000 kr per månad för denna gratis förbindelse. Omgående kom en faktura för 1 år framåt.

System bestod av många delar. I centrum fanns Sharespines plugboard server som integrerar till Magento, bokföringsprogram, Klarna med flera.
Alltsammans kopplades samman med API.

Det allra första som skulle göras vart att hämta produkter, bilder samt innehåll i Magento samt sända dessa till CDON. Det här var steg 1 av många.

Man lyckades inte. Några få varor kom fram men till fel kategori. Bilder kom inte fram. Det här förklarades med att det vart fel på CDON, fel i kundens Magento och fel i allt möjligt utom Sharespines anpassning.

Företaget la då manuellt ner flera dagars arbetstid och la upp produkterna på CDON. Då går Sharespines integration in och raderar alltsammans.

Företaget klagar, Sharespine svarar med lögner som bolagets egen utvecklare avslöjar på sekunden. Det kommer fram att Sharespine ej fixar uppgiften samt att det kommer att ta månader, ifall det ens lyckas.
För varje dag förlorar företaget pengar på lön för att bistå Sharespine samt förutom detta förlorad försäljning på CDON.

Företagets verkställande direktör kontaktar Sharespine samt uppmanar dem att sluta ljuga, säga som det är. På ren svenska krävs nu åtgärder och autentisk fakta och en leveransdatum.

Då stänger Sharespine av sin kund. Att Sharespine har ett avtal att fullfölja struntar man helt uti.

Kunden hade i det här läget insett att Sharespine inte klarar av uppdraget samt krävde betalning gällande nedlagt arbete på sin sida. Sharespine vägrade betala.

På CDON fanns en länk till Sharespines kostnadsfria anpassning. På Sharespine tas sidan den länkar till omedelbart dän.

Varning gällande att köpa aktier i Sharespine

Ovanstående kan vara info av rejält värde.

Företaget har gått med förlust samtliga år som är synliga i allabolag.se.

Kompetensen är liten. Den var liten 2018 och är ännu låg 2020.

Supporten befinns vara under all kritik. Detta är samma support om står för kompetensen så ej så märkligt. Det här sprider sig sakta på internet i diskussionsforum och på hemsidor som denna.

Tittar vi på konkurensen, som går upp, så omsätter Sell-o AB 9 miljoner men visar en vinst på 3. Utökar de sitt sortiment kan det vara kört för Sharespine.
Sell-o har synbarligen kompetens, det kostar noll att ansluta sig, allting är gratis och kunderna betalar bara när de säljer.

Affärsiden är toppen men konkurrensen är brysk och stigande. Risken att Sharespine blir utkonkurrerade är kraftig så länge de inte skiftar ut personal och verkställande direktör, vilket är närmast omöjligt.

Sharespine saluför system som inte fungerar eller är dåliga. Att sälja aktier kan vara enda sättet att rädda Sharespine. Sharespine har mottagit in över 12 miljoner och kan fortsätta några antal år till.

Vårt uppriktiga tips är lätt – undvik Sharespine aktier till varje pris. Sälj.